Beri objave v medijih

Verjamemo v prihodnost
pametnih proizvodov in
povezanih kupcev




Z elektroniko krotijo ogenj za multinacionalko

Sara Turk | 19.03.2014

Atechu je zaradi jasne usmeritve v razvoj krmilnikov za peči uspelo podpisati pogodbo z vodilnim proizvajalcem peči na svetu

Kako postati partner pomembne multinacionalke? Kot kaže izkušnja podjetja Atech, si je treba jasno postaviti cilje, kam bo podjetje vlagalo. Sami so svojo tržno nišo našli na področju peči na pelete, za katere izdelujejo krmilnike. S svojimi izdelki so prepričali tudi enega izmed vodilnih svetovnih proizvajalcev peči na biomaso.V podjetju Atech Elektronika z Bača pri Materiji, ki razvija krmilnike za elektromotorje, ogrevalne sisteme in tako imenovane connectivity izdelke, se sistematično usmerjajo na tuje trge. Na področju izdelave krmilnikov za peči na pelete je njihov najpomembnejši trg Italija, saj je ta največja svetovna proizvajalka tovrstnih peči. In prav na italijanskem trgu so dosegli pomemben preboj, ko so sklenili partnerstvo z enim vodilnih proizvajalcev ogrevalnih sistemov na biomaso na svetu, italijansko skupino Palazzetti.

Palazzetti je družinsko podjetje s 60-letno zgodovino in deluje v 180 državah. Že 20 let se ukvarjajo z razvojem peči na pelete, med drugim so eden prvih proizvajalcev peči na pelete v Evropi.

Povezovanje izkušenj, znanja in idej

Kako je prišlo do sodelovanja? Kot pojasnjuje Marco Palazzetti, direktor razvoja in raziskav v skupini, so iskali partnerja, ki bi lahko razvil nadzorno napravo za njihovo inovacijo, hibridno peč multifire. Gre za kombinirano kurišče, ki lahko uporablja tako pelete kot drva in segreva tako zrak kot vodo. Za razvoj tega izdelka je bilo odločilnega pomena tesno sodelovanje Atechovih in Palazzettijevih strokovnjakov, pojasnjuje Palazzetti. »Mi smo vedeli, kakšen izdelek želimo imeti, oni so imeli znanje.« Kot pojasnjuje Davor Jakulin, ustanovitelj in direktor družbe Atech, je šlo za kombinacijo vrhunske tehnologije in sodobnega oblikovanja. »Izjemna paleta možnosti optimizacije procesa zgorevanja z našim krmilnikom, dobro poznavanje izkoriščanja vseh njegovih funkcionalnosti in znanje Palazzettijevih strokovnjakov za oblikovanje zgorevalnega prostora so bili glavna podlaga za tako edinstven kamin.«

Optimizacija delovanja

V Atechu so svojo nišo, kjer bi lahko postali vodilni, iskali od leta 1997. »Poskusili smo v več smereh, kar seveda tudi ni bilo poceni. Potem smo svojo priložnost videli v razvoju krmilnikov za kotle za kurjenje biomase,« pojasnjuje odločitev za usmeritev na področje ogrevalnih sistemov Jakulin. »Dejanski izziv pri zgorevanju biomase je zagotavljati optimalen proces zgorevanja v smislu povečevanja učinkovitosti oziroma izkoristka goriva ter hkratno zagotavljanje majhne količine škodljivih izpustov, ki nastajajo ob nepravilnem zgorevanju.« Kot pravi Jakulin, so s sistematičnim pristopom, ki vključuje raziskovalno dejavnost, toliko razvili svoje krmilnike, da lahko proizvajalci kaminov ali peči z Atechovimi krmilniki optimizirajo delovanje teh do podrobnosti.

Načrtujejo 50-odstotno rast prodaje

Krmilnike za ogrevalne sisteme na lesno biomaso prodajajo pod blagovno znamko Fumis. »Letos načrtujemo 50-odstotno rast prodaje te znamke, enako tudi leta 2015. Lani smo dosegli stoodstotno rast,« pojasnjuje Jakulin. »Na evropskem trgu je konkurence več kot dovolj, ni časa, da bi zaspali.« Zato so se zadnja leta bolj osredotočili na sodelovanje z raziskovalnimi ustanovami, v podjetju imajo tudi raziskovalno enoto, zaposlili so znanstvenico za področje izpustov. Prodaja krmilnikov sicer pomeni četrtino vse prodaje podjetja. Lanska prodaja je znašala okoli sedem milijonov evrov.

Marco Palazzetti iz družbe Palazzetti pojasnjuje, da so v Atechu našli primernega partnerja z znanjem, ki so ga iskali za razvoj hibridne peči (na fotografiji za njim).

Pomen uporabniške izkušnje

V podjetju Atech na področju krmilja ogrevalnih sistemov dajejo poudarek trem smerem razvoja. Prva je upoštevanje uporabnika, torej njegova izkušnja in udobje uporabe. »Tukaj je prihodnost - povezanost dogajanja v peči z aplikacijo na mobilnem telefonu, ki te obvešča o dogajanju doma. V ta okvir sodi tudi dizajn. Torej, kakšen naj bo zaslon aparata, da se ga uporabniki ne bodo bali in bodo imeli od njega čim več koristi ter z njim čim manj dela,« pojasnjuje Jakulin. Zato poskušajo prepoznati navade uporabnikov in usmeritve na tem področju. »Tudi oblikovanja izdelkov smo se lotili strateško, vključili smo raziskave. Stvari se lotevamo zelo strukturirano.«

Manj škodljivih izpustov

Drug vidik, ki je za podjetje zelo pomemben, sta nadzor in obvladovanje izpustov. Torej izboljšati zgorevanje, da bi se zmanjšali izpusti ogljikovega dioksida in drobnih prašnih delcev. Za vsako podjetje, ki deluje na področju ogrevanja, je odločilnega pomena, da spremlja nove direktive, sicer »izpade iz tekme«. »Sodelujemo pri mednarodnih projektih, ki poskušajo priti do rešitev, kako optimalno izrabljati lesno biomaso. Tako smo v enega svojih razvojnih projektov vključili Zagorje ob Savi. Pri tem sodelujemo še z raziskovalno ustanovo iz Avstrije. Želimo izpeljati pilotni projekt, kjer bi na podlagi uporabe našega najnovejšega izuma florian dosegli nižje vrednosti neželenih izpustov zaradi kurjenja biomase v alpskih dolinah. Te so posebej izpostavljene onesnaževanju z dimnimi plini v času toplotne inverzije v zimskem času,« pravi Jakulin. »Okoljski vidik je pomemben izziv, saj je biomasa najpomembnejši energent ogrevanja v Evropi. In glede na to, kako je danes uporabljan, je toliko bolj pomembno, da sledimo cilju, to pa je izdelki, prijazni do okolja. Poraba je namreč razdrobljena, imamo več manjših gorišč, ki jih je pravzaprav nemogoče nadzirati in s tem imeti nadzor nad izpusti.«

Izdelki, ki jih sprejmejo tudi Japonci

Tretja smer razvoja, v kateri vidijo pomembno prednost svojega podjetja, je produktna odličnost. »Tudi zaradi prizadevanj, da ponudimo kupcem odlične izdelke, smo prišli do strank za krmilje na Japonskem. Za japonski trg je vidik produktne odličnosti pomemben bolj kot kjerkoli. Čeprav so naši izdelki že tako izpopolnjeni, je Japonska specifičen trg, ni prostora za nobeno napako,« pojasnjuje Jakulin. Med drugim zdaj ugotavljajo, kako prilagoditi ikone na zaslonu krmilja. »Japonci ne marajo ikon, želijo, da je vse napisano. To pomeni, da moramo domisliti nov dizajn, ki bo ustrezal izpisanim ikonam.« Sistematično se lotevajo tudi novih tujih trgov, med temi so ruski, ameriški in kanadski.

S florianom ciljajo na Avstrijo in Nemčijo

V podjetju so veliko energije vložili tudi v nagrajeno inovacijo, elektromehansko napravo florian, ki do 20 odstotkov izboljša učinkovitost kaminskih peči na drva. Naprava sicer še ni v redni prodaji. »Gre za tako tehnološko napreden izdelek, da pravzaprav še ni določenih postopkov njegovega testiranja, zato zdaj poskušamo ugotoviti, kako zastaviti smer preizkušanja delovanja in učinkovitosti. Povezali smo se z dvema tujima inštitutoma.« Prednostna izvozna trga sta Nemčija in Avstrija, ki sta hkrati tudi najzahtevnejša trga za tako napravo. Vsa testiranja, ki so potrebna, da izdelek dobi vsa potrebna potrdila za prodajo, lahko trajajo tudi do dve leti. O prodaji naprave se dogovarjajo s proizvajalci dimniških cevi po Evropi.




Priporočamo tudi

  • 1
  • 2

KARIERNA PRILOŽNOST - Iščemo nove člane ekipe. Zainteresirani? Prijavite se!
Copyright © 2020 - ATech elektronika d.o.o. All rights reserved.